Coraz chętniej korzystamy z możliwości zakupów online z dostawą prosto do mieszkania bądź wskazanego punktu odbioru. To wygodne rozwiązanie szczególnie dla osób zapracowanych, które nie mają czasu na chodzenie po sklepach i tradycyjne zakupy, które czasem potrafią być naprawdę czasochłonne. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na rozszerzenie swojej działalności o sprzedaż online. Konkurencja jest duża, dlatego warto zastanowić się, w jaki sposób wywrzeć pozytywne wrażenie na klientach i sprawić, by nam zaufali.
Jak pozytywnie zaskoczyć klienta w e-commerce?
Niewiele potrzeba, by zyskać od klienta negatywną opinię za zakup online. Najczęściej negatywne emocje wzbudza sposób zapakowania przesyłki oraz niedostateczne zabezpieczenie zawartości, w skutek czego dochodzi do uszkodzenia bądź zabrudzenia zamówionych produktów. Czasem zdarza się, że zły stan techniczny jest efektem zaniedbania nie tyle sklepu, co przewoźnika. Warto jednak zrobić wszystko, co w naszej mocy, by odpowiednio zabezpieczyć przesyłkę i zredukować do minimum ryzyko jej uszkodzenia. Dobrze zabezpieczona przesyłka to sposób nie tylko na ochronę towaru i uniknięcie reklamacji, ale na zdobycie zaufania klientów.
Solidne zabezpieczenie
Pakując paczkę do klienta, należy dopasować rodzaj zabezpieczenia do konkretnego produktu z uwzględnieniem nie tylko wymiarów, ale też materiałów. Artykuły szklane czy ceramiczne wymagają bowiem szczególnego zabezpieczenia nie tylko przed pęknięciem, ale też przed zarysowaniem czy też wyszczerbieniem. Dlatego należy zabezpieczyć brzegi produktów, a także zadbać o maksymalne wypełnienie wolnej przestrzeni w paczce.
Estetyczne zabezpieczenie
Niektóre firmy skupiają się na maksymalnym zabezpieczeniu przesyłki, nie przykładając uwagi do walorów estetycznych. Chyba każdy z nas spotkał się z sytuacją, kiedy nie mógł dostać się do zawartości przesyłki, ponieważ karton był dosłownie napchany starymi gazetami, papierami... Niektórzy nawet potrafią owinąć szczelnie produkty folią bąbelkową i dokładnie zakleić je taśmą. Rozpakowanie takiej paczki jest prawdziwą katorgą, nie mówiąc już o tym, że generuje ona klientowi stertę niepotrzebnych śmieci. Dlatego warto postawić na profesjonalne rozwiązania, takie jak solidne, kolorowe, estetyczne wypełnienia. Nie zaburzą one estetyki przesyłki, zapewnią maksymalną ochronę, a przy tym nie wzbudzą w kliencie niesmaku, jaki powodują gazety i inne amatorskie wypełniacze paczek.